مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:002021-01-19سياسي

مدیریت ضعیف تنوع قومی در محتواسازی تلویزیون


دکتر شفیع بهرامیان .

کارشناس ارتباطات - تولید محتواهای رسانه ای به دلیل اینکه مخاطبان متنوع و متکثری مورد پوشش ان قرار می گیرند کاری است حساس، خطیر و دشوار و این امر زمانی اهمیت دوچندان می یابد که گستره مخاطبان یک رسانه یا پیام تولیدشده دارای تنوع قومی و اتننیکی، مذهبی، نژاد، طبقانی، جغرافیایی و امثالهم باشد.

در این وضعیت حساسیت های فراوان هر گروه از مخاطبان باید موردتوجه پیام سازان و برنامه ریزان رسانه قرارگرفته تا درنهایت هیچ یک از گروه های تحت پوشش مورد توهین سهوی یا عمدی محتواهای رسانه ای قرار نگیرند.

این امر مستلزم توجیه و آشناسازی گردانندگان رسانه ای با نحوه مدیریت تنوع قومی در برنامه سازی و توجه کامل به حساسیت های گروه های مختلف موجود در یک کیان سیاسی است.

متأسفانه کارنامه صداوسیمای ملی و حتی برخی از نشریات پرتیراژ کشوری در بازنمایی صحیح و همدلانه اقوام مختلف کشور چندان قابل دفاع نیست و در مواردی دانسته یا ندانسته سبب جریحه دار نمودن افکار عمومی قسمتی از مردمان و هم وطنان ایرانی خود می شوند.

در آخرین مورد نیز انتشار وسیع فیلمی تقطیع شده از یکی از برنامه های شبکه دوم تلویزیون ملی که در آن ظن اهانت به لباس کردی می رفت سبب ایجاد یک موج انتقادی و هجمه به مجری این شبکه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت ضعیف تنوع قومی در محتواسازی تلویزیون

مدیریت ضعیف تنوع قومی در محتواسازی تلویزیون