مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 04:352021-01-19اقتصادي

باغداری در اراضی شیب دار، فرصتی مناسب برای اشتغال زایی/ فرصتی که مغفول مانده


کشت اراضی شیب دار ضمن رونق بخش کشاورزی، موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان می شود که بایستی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: توسعه باغات در اراضی شیبدار از جمله روش های کاربردی و بهبود معیشت روستاییان در کوتاه مدت به شمار می رود؛ احداث باغ های دیم و توسعه گیاهان دارویی در اراضی شیبدار از طرح های مهم و اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سیاست ها و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران( قانون برنامه ششم توسعه) بدان تاکید شده است.

جلوگیری از فرسایش خاک و تثبیت ساختمان خاک های منطقه، جلوگیری از تخریب مزارع و بروز خسارت در حوادث سیلابی، کنترل سیلاب ها و روان آب ها، کنترل باران های نابهنگام، جلوگیری از تبخیر بیش از حد، تامین آب منابع آبی زیرزمینی، چاه ها، قنوات و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله مزایای توسعه کشت در اراضی شیب دار به شمار می رود.

در شهرستان دره شهر احداث باغات در اراضی شیب دار و کم بازده اجرا می شود؛ این امر موجب شده تا ضمن حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، زمینه ای برای افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی شهرستان نیز فراهم شود.

کاشت گل نرگس به صرفه است معین زینی وند از باغداران دره شهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: از سال 81 به کشاورزی و باغداری در اراض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغداری در اراضی شیب دار، فرصتی مناسب برای اشتغال زایی/ فرصتی که مغفول مانده

باغداری در اراضی شیب دار، فرصتی مناسب برای اشتغال زایی/ فرصتی که مغفول مانده