مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 20:452021-01-18اجتماعي

شرق تا غرب گیلان درگیر آتش/هفته نفس گیر برای مدیریت بحران گیلان


آتشی که از یک هفته اخیر در گیلان شروع شده در حال حاضر شرق تا غرب استان را فراگرفته و هفته نفس گیری را برای ستاد مدیریت بحران رقم زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، در پی وزش باد شدید گرم در استان، بخشی وسیعی از جنگل های گیلان در آتش سوختند.

طی یک هفته اخیر اعلام شده بود که بالغ بر 140 هکتار از اراضی جنگلی البته به صورت پوشش سطحی، درگیر آتش شده و بعضاً سوخته اند.

طی چند سال اخیر، هماهنگی های صورت گرفته ستاد مدیریت بحران با تمامی دستگاه امدادی، خدماتی و اجرایی در سراسر استان در بحرانی شبیه بحران آتش سوزی در این سطح بی سابقه بوده و گفته شده هفته های نفس گیری را در این رابطه مدیریت بحران استان تجربه کرده است.

تقریباً حدود یک هفته هست که جنگل های استان گیلان با غولی به نام آتش دست و پنجه نرم می کنند و این سطح از هماهنگی ها برای مقابله و مبارزه با حجم های آتش تنها با مدیریت بهنگام، به موقع و به اندازه یگان های عضو در ستاد مدیریت بحران ممکن هستند.

 مسبب اصلی آتش سوزی های صورت گرفته در استان گیلان، وزش بادهای شدید و گرمی بوده که جنگل ها و مراتع استان را در مرز نابودی کشانده البته عوامل انسانی در بروز این آتش سوزی ها دخالت مؤثر و مستقیمی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرق تا غرب گیلان درگیر آتش/هفته نفس گیر برای مدیریت بحران گیلان

شرق تا غرب گیلان درگیر آتش/هفته نفس گیر برای مدیریت بحران گیلان