مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 11:252021-01-18پزشكي

افزایش ابتلاء به دیابت، کلسترول و کبد چرب در سایه ویروس کرونا


استفاده از غذاهای ناسلام و کم تحرکی سبب شده است امروز با تعداد رو به افزایش بیماران مبتلا به کلسترول، دیابت، کبد چرب و… رو به رو شویم.

- قریب به یک سال است که نوع بشر در سراسر دنیا با ویروس با خود یک رخوت و عدم تحرک به همراه آورد.

یکجا نشینی مداوم، استفاده از غذاهای پر کالری و ناسالم که بین ما بسیار هم رواج دارد، قرنطینه و در خانه ماندن ها باعث شده است که به عنوان جامعه پزشکی امروز با تعداد رو به افزایش بیماران مبتلا به کلسترول و چربی خون، قند، کبد چرب و… رو به رو شویم.

وی ادامه داد: این حرف به این معنا نیست که مردم مانند گذشته در کوچه و خیابان ها باشند، در حال حاضر که همه با کرونا درگیر هستیم و بهتر است که تا جای ممکن در خانه بمانیم یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از بیماری های ناشی از کم تحرکی و چاقی روی آوردن به ورزش های ایستا است.

الماسی تبیین کرد: خیلی از ورزش ها و نرمش ها را می توان در محیط خانه انجام داد، می شود در محوطه باز ساختمان ها و یا در حیاط خانه ها ورزش کرد و گاهی می شود با انتخاب مکان های خلوت در ساعت های کم تردد شهر پیاده روی 30 دقیقه ای انجام داد.

این پزشک با تاکید بر لزوم تغییر سبک تغذیه ای عنوان کرد: غذاهای ما سرشار از کالری هستند و در آنها از مقدار زیادی ادویه استفاده می شود، لازم است که برای سلامت خودمان رژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلاء به دیابت، کلسترول و کبد چرب در سایه ویروس کرونا

افزایش ابتلاء به دیابت، کلسترول و کبد چرب در سایه ویروس کرونا