مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 07:452021-01-18پزشكي

توصیه های کرونایی به زنان باردار/علائم کووید 19 را اشتباه نگیرید


علائم کرونا در زنان باردار اغلب با نشانه های بارداری طبیعی تشابه دارد و نباید تنگی نفس، احتقان بینی، خستگی، تهوع و استفراغ را تنها نشانه بارداری طبیعی دانست.

- سروین ترابی گودرزی، در گفتگو با باعث سقط جنین نمی شود، افزود: سقط خود به خود در سه ماهه اول به دلیل ابتلاء به بیماری کووید 19 افزایش پیدا نمی کند اما تب کردن به خصوص در سه ماهه اول بارداری می تواند باعث آنومالی های مادرزادی و اختلال لوله عصبی و سقط شود.

به همین دلیل کنترل تب و جلوگیری از بالا رفتن دمای بدن در این دوران امری حیاتی برای جنین است.

این کارشناس ارشد مامایی ادامه داد: مادران باردار در صورت داشتن علائمی نظیر تب، لرز، سردرد، گلودرد، سرفه، تنگی نفس، خستگی بدن، از دست دادن حس بویایی و یا چشایی موضوع را بی اهمیت نبینند و در اسرع وقت به مراکز منتخب 16 ساعته یا 24 ساعته مراجعه کنند تا با استفاده از تست های سریع و تست PCR تشخیص بیماری داده شوند.

وی ابراز داشت: اگر چه کرونا باعث سقط جنین نمی شود ولی می تواند افزایش زایمان زودرس و سزارین را به همراه داشته باشد حتی این بیماری می تواند باعث پدیدار شدن الگوهای غیرطبیعی قلب جنین شود.

گودرزی با اشاره به اینکه کرونا می تواند بر حرکات جنین در سه ماهه سوم تأثیر بگذارد؛ افزود: تعداد حرکات جنین در ماه های آخر به خصوص از هفته 25 حام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های کرونایی به زنان باردار/علائم کووید 19 را اشتباه نگیرید

توصیه های کرونایی به زنان باردار/علائم کووید 19 را اشتباه نگیرید