مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 07:402021-01-18پزشكي

2 نوزاد هنگام تولد سلول های سرطانی مادران خود را استنشاق کرده اند!


بر اساس گزارشها از یک مورد جدید انتقال سرطان این امکان وجود دارد که دو نوزاد در ژاپن پس از استنشاق سلول های سرطانی مادرشان در هنگام تولد، دچار سرطان ریه شده باشند.

- 2 نوزاد هنگام تولد سلول های سرطانی مادران خود را استنشاق کرده اند! بر اساس گزارشها از یک مورد جدید انتقال سرطان این امکان وجود دارد که دو نوزاد در ژاپن پس از استنشاق سلول های سرطانی مادرشان در هنگام تولد، دچار سرطان ریه شده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل لایوساینس، تقریبا از هر 1000 نوزاد یک نوزاد از مادر مبتلا به سرطان متولد می شود، اما از هر 500 هزار نوزاد فقط یک نوزاد از مادر خود بیماری سرطان را می گیرد.

اگرچه این موارد بسیار نادر هستند اما محققان می دانند که اگر سلول های سرطانی در حال حرکت در خون مادر به جفت برسند، بیماری می تواند به جنین منتقل شود.

اکنون محققان در ژاپن روشی جدید برای انتقال بیماری شناسایی کرده اند: دو نوزاد که از مادران مبتلا به سرطان دهانه ی رحم متولد شده اند ممکن است حین زایمان پس از استنشاق سلول های سرطانی که در مایع آمنیوتیک و یا ترشحات و خون رحم وجود دارند، مبتلا به سرطان ریه شده باشند.

این مقاله در هفتم ژانویه در مجله ی پزشکی نیوانگلند (The New England) منتشر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 نوزاد هنگام تولد سلول های سرطانی مادران خود را استنشاق کرده اند!

2 نوزاد هنگام تولد سلول های سرطانی مادران خود را استنشاق کرده اند!