مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 06:452021-01-18اقتصادي

شکست مقاومت در بازار سهام


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روزهای پایانی دی ماه سطح مقاومت 2/ 1 میلیون واحدی را از دست داد، به این ترتیب سرمایه گذاران در نخستین روزکاری هفته جاری شاهد افت 5/ 3 درصدی نماگر اصلی بودند.

- ، در حالی تمام شاخص های سهامی روز شنبه قرمزپوش شدند که عرضه کنندگان سهام از متقاضیان پیشی گرفتند، هر چند طی چند وقت اخیر فروش سهام در محدوده ارزندگی بدون هیچ گونه پشتوانه عقلایی عمدتا از سوی سهامداران خرد صورت گرفته است اما در نقطه مقابل نیز شاهد جمع آوری سهام عرضه شده در سبد سرمایه گذاری حقوقی های بازار هستیم.

در داد و ستدهای روز شنبه 2 هزار و 61 میلیارد تومان سهام از حقیقی ها به حقوقی های بازار منتقل شد.

بر این اساس در حالی افت 43 هزارو 125 واحدی در این روز معاملاتی روی داد که شاخص کل تحت تاثیر چنین رویدادی به رقم یک میلیون و 186 هزار واحدی بازگشت.

ارزیابی غلط در بازار سهام برخی از فروشندگان حقیقی فارغ از ارزیابی پتانسیل افزایشی شرکت ها به لحاظ بنیادی بعضا معتقدند که نوسان دلار در کانال های 21 و 22 هزار تومانی می تواند در چشم انداز سودآوری شرکت های عمدتا صادرات محور اثرگذار باشد بنابراین با افزایش احتمال تداوم روند ریزشی در راستای جلوگیری از زیان های احتمالی آینده، فروش سهام در قیمت های کنونی جزیی از رفتار سرمایه گذاری حرفه ای در بورس اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست مقاومت در بازار سهام

شکست مقاومت در بازار سهام