مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 06:352021-01-18اقتصادي

تبعات لجاجت 7 ساله یک رییس جمهور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی دوره دولت روحانی، سرانه مصرف گوشت طیور به ازای هر نفر 2 کیلوگرم، شیر و محصولات لبنی 9 کیلوگرم، روغن و چربی ها 3 کیلوگرم، - با رشد چشمگیر قیمت ها و کاهش قدرت خرید خانوار، سرانه مصرف کالاهای اساسی نیز به رغم اعطای ارز 4200 تومانی برای تولید این محصولات، کاهش قابل توجهی یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی دوره دولت روحانی، سرانه مصرف گوشت طیور به ازای هر نفر 2 کیلوگرم، شیر و محصولات لبنی 9 کیلوگرم، روغن و چربی ها 3 کیلوگرم، قندوشکر 6 کیلوگرم، برنج 5 کیلوگرم، گندم 4 کیلوگرم و گوشت قرمز 4 کیلوگرم کاهش یافته و ماهی و میگو نیز تقریبا درحال حذف کامل از سفره هاست.

یکی از پیامدهای شکننده تورم و افزایش قیمت ها در سال های اخیر، کاهش قابل توجه مصرف کالاهای اساسی در خانوارهای کشور بوده است.

براین اساس با رشد چشمگیر قیمت ها و کاهش قدرت خرید خانوار، سرانه مصرف کالاهای اساسی نیز به رغم اعطای ارز 4200 تومانی برای تولید این محصولات، کاهش قابل توجهی یافته است.

از آنجایی که بخش خوراک و اقلام اساسی خوراکی در کنار مسکن، مهم ترین هزینه کرد اقشار کم درآمد است، کاهش مصرف اقلام اساسی خوراکی بسیار نگران کننده است و این نگرانی را به وجود می آورد که ممکن است خانوارهایی باشند که روزها و ماه ها به اغل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات لجاجت 7 ساله یک رییس جمهور

تبعات لجاجت 7 ساله یک رییس جمهور