مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 06:152021-01-18اقتصادي

تلخ و شیرین زنبورداری در قطب تولید عسل/ محصولی که نیازمند برندسازی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، ایلام در تولید عسل به دلیل مرغوبیت یکی از قطب های غرب کشور در این زمینه است؛ وجود کوه ها، دشت ها و گل های طبیعی در سراسر استان ایلام باعث شده عسل در استان ایلام از طعم و مزه ای خاص برخوردار باشد.

استان ایلام به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس میانی یکی از مهمترین استان های جنگلی کشور بوده که بیش از 90 درصد وسعت آن را جنگل تشکیل داده است.

در ایلام عسل های کوهی در بین مردم رواج داشته و هم اکنون کلنی های زنبور عسل نیز در بین مردم رواج دارد که باعث شده عسل در ایلام از جایگاه بالایی برخوردار باشد و مناطقی از جمله مانشت، بانکول، گچان و سورگه از بهترین نقاط پرورش زنبور و تولید عسل هستند.

عسل طبیعی کبیرکوه چه عسل درختی و چه صخره ای بهترین نوع عسل طبیعی در غرب ایران و حتی در ایران است؛ این محصول نیازمند برندسازی برای عرضه در کشور است.

  کارآفرین ایلامی با تولید 15 کیلو عسل طبیعی در سال و داشتن صد کلنی زنبور عسل حدود 120 میلیون فروش مازاد زنبور و عسل را در سال به خود اختصاص داده است و توانسته برای 2 نفر نیز در سال جهش تولید اشتغال ایجاد کند.

صنعت زنبوداری نیازمند حمایت از تولید کنندگان علی مردان حیدری کارآفرین و تولید کننده زنبور داری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: زنبورداران بسته به نوع فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخ و شیرین زنبورداری در قطب تولید عسل/ محصولی که نیازمند برندسازی است

تلخ و شیرین زنبورداری در قطب تولید عسل/ محصولی که نیازمند برندسازی است