مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 11:502021-01-17اقتصادي

تولید سالانه 4500 تا 6 هزار کیلوگرم نگین فیروزه در خراسان رضوی


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از تولید سالانه چهار هزار و 500 تا 6 هزار کیلوگرم نگین فیروزه و 9 هزار کیلوگرم نگین عقیق در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مرتضی اشرفی در نشست ویدئو کنفرانسی اعضای کارگروه بهینه سازی صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی که به ریاست معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد، گفت: واردات انواع سنگ ها از سال 1397 تاکنون براساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و مصوبه هیأت دولت ممنوع اعلام شده است در حالی که میزان و تنوع تولید در داخل کشور و استان پاسخگوی تقاضای فعلی در بازار نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تشریح ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه گوهرسنگ ها پرداخت و افزود: از 39 ماده معدنی قابل تراش شناسایی شده در کشور حداقل 22 نوع در این استان وجود دارد و 85 درصد واحدهای تراش گوهرسنگ کشور متعلق به خراسان رضوی است که عمده آنها در مشهد و نیشابور قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: حداقل 38 نقطه استان دارای اندیس گوهرسنگ یا ذخیره شناسایی شده است و هفت معدن گوهرسنگ دارای پروانه بهره برداری در این بخش وجود دارد که دو معدن فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 4500 تا 6 هزار کیلوگرم نگین فیروزه در خراسان رضوی

تولید سالانه 4500 تا 6 هزار کیلوگرم نگین فیروزه در خراسان رضوی