مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 10:302021-01-17دانش

محققان هاروارد ربات ماهی با قابلیت شنای گروهی ساختند


پیش از این درمورد ربات هایی که پرواز می کنند، با چرخ هایشان حرکت می کنند و با یکدیگر در انجام کارها همکاری می کنند شنیده ایم.

اما محققان دانشگاه هاروارد فراتر از این پیش رفته اند و دست به تولید ربات هایی کوچک زده اند که در زیر آب مانند ماهی ها به صورت گروهی شنا می کنند.

- محققان هاروارد "ربات ماهی" با قابلیت شنای گروهی ساختند پیش از این درمورد ربات هایی که پرواز می کنند، با چرخ هایشان حرکت می کنند و با یکدیگر در انجام کارها همکاری می کنند شنیده ایم.

اما محققان دانشگاه "هاروارد" فراتر از این پیش رفته اند و دست به تولید ربات هایی کوچک زده اند که در زیر آب مانند ماهی ها به صورت گروهی شنا می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، این ربات ها موسوم به بلوباتس (Bluebots) الهام گرفته از ماهی هستند و هر کدام دارای دو دوربین زاویه دید گسترده و سه ال ای دی آبی رنگ با قابلیت دید بالا هستند.

آن ها با حرکت دادن دم و باله هایشان شنا می کنند.

هر ماهی با استفاده از اطلاعات به دست آمده از دو دوربین خود تصویری سه بعدی ایجاد می کند و به وسیله آن فاصله، جهت و مسیر خود با سایر ماهی های درون مخزن آب را تعیین می کند و با استفاده از الگوریتم های خاص برای بررسی این داده ها، این ربات ها می توانند اعمالی مانند تجمع شدن، پراکنده شدن و شنا به صورت دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان هاروارد ربات ماهی با قابلیت شنای گروهی ساختند

محققان هاروارد ربات ماهی با قابلیت شنای گروهی ساختند