مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 20:502021-01-16سياسي

تذکر مهم رهبر انقلاب به شاعران/ آسیب شناسی شعر فاطمی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رضا اسماعیلی نوشت:ادب توحیدی در شعر فاطمی از توصیه های همیشه و همواره مقام معظم رهبری به شاعران آیینی، - نکته سنجی های رهبر انقلاب در حوزه شعر آیینی،  شبچراغ پر فروغی است که با نمایاندن راه، ما را از فرو افتادن در چاه کج روی های محتوایی و مضمونی حفظ می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رضا اسماعیلی نوشت:ادب توحیدی در شعر فاطمی از توصیه های همیشه و همواره مقام معظم رهبری به شاعران آیینی، التزام و پایبندی مؤمنانه به ادب توحیدی است.

توصیه به توحید اندیشی و یکتاپرستی، و تعقل و تدبر در این نکته که خاندان رسالت (علیهم السلام) به برکت عبودیت و بندگی حضرت حق، مرتبت و رفعت یافته اند؛ از همین رو بر شاعران اصیل آیینی وظیفه و فریضه است که در ستایش بزرگان دینی پای خود را از مرز و عرض بندگی فراتر نگذارند و سیمای آنان را بر بوم روشن شعر آیینی به عنوان اسوه حسنه و بندگان صالح خدا به تصویر بکشند، و نه چیزی از این بیشتر.

آگاهی عالمانه به این دقیقه، که عصاره و جانمایه آموزه های اصیل دینی است، راه را بر نفوذ شیطان غلو و غالی گری - معصوم پرستی- در شعر آیینی می بندد، و ما را از دادن نسبت الوهیت و ربوبیت به خاندان رسالت باز می دارد، و در نهایت کاروان شعر آیینی را به صراط راستی و رستگاری هدایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر مهم رهبر انقلاب به شاعران/ آسیب شناسی شعر فاطمی

تذکر مهم رهبر انقلاب به شاعران/ آسیب شناسی شعر فاطمی