مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 17:552021-01-16سياسي

وقتی نواب صفوی گفت حضرت زهرا (س) منتظرم است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بیست و هفتمین روز از دی ماه هزار وسیصد و سی و چهار، که سید مجتبی نواب صفوی به چوبه اعدام بسته شد، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) بود.

- نواب ایمانی داشت به سان مسلمانان صدر اسلام و قدرت نفوذی به سان قدیسان و مقربان الهی.

هم از این روی پیر و جوان در نخستین دیدار، مجذوبش می شدند و سر در گرو خواستش می نهادند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بیست و هفتمین روز از دی ماه هزار وسیصد و سی و چهار، که سید مجتبی نواب صفوی به چوبه اعدام بسته شد، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) بود.

شنیده بودند که او به همسفران خویش می گوید: عجله کنید، جده ام منتظر ماست.

آن ها در لحظه شلیک، دسته جمعی اذان گفتند، اجازه بسته شدن چشمان خویش را نیز ندادند، گفتند: می خواهیم گلوله هایی را که در راه هدف می خوریم، با چشمان خود استقبال کنیم.

آن شب که ایشان آنچنان مرگ را، تنگ در آغوش گرفتند، هم بندان توده ای آنان گفته بودند: نواب رفت و عظمت خویش را بر ما تحمیل کرد!.

هم اینک پس از سپری شدن شصت و پنج سال اما، تقریبا همین تقارن تکرار شده و موسم شهادت مادر و فرزند، به کنار هم آمده است!این هم زمانی اما، ترجمان زندگی سی و سه ساله نواب و یارانش بود! آن ها بی اغراق، موثرترین نیروی نهضت ملی ایران بودند و بار ها میراث داران جنتل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی نواب صفوی گفت حضرت زهرا (س) منتظرم است

وقتی نواب صفوی گفت حضرت زهرا (س) منتظرم است