مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 12:352021-01-16اقتصادي

لایروبی 50 درصدی مهمترین نهر کشاورزی لاهیجان


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، از لایروبی 50 درصدی نهر «سید علی اکبری» به عنوان مهمترین نهر آبرسانی کشاورزی در لاهیجان خبر داد.

- ایسنا/گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، از لایروبی 50 درصدی نهر سید علی اکبری به عنوان مهمترین نهر آبرسانی کشاورزی در لاهیجان خبر داد.

مهندس وحید خرمی در جمع خبرنگاران، از لایروبی 50 درصدی مهمترین نهر آبرسانی کشاورزی در لاهیجان خبر داد و اظهار کرد: نهر سید علی اکبری با توجه به ورود بالای رسوبات به بستر آن و همچنین وجود پیچ و خم های متعدد و پوشش گیاهی در حاشیه، دچار کاهش سطح مقطع جریان شده بود.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای گیلان برای رفع این مشکل با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی دکل بلند اقدام به لایروبی شش کیلومتر از نهر مذکور کرده که هم اکنون عملیات لایروبی، با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصدی در حال انجام است.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان عنوان کرد: طول لایروبی در این پروژه حدود 12 کیلومتر می باشد که حدود شش کیلومتر آن با آزادسازی همزمان دو هکتار از اراضی تصرف شده نهر مذکور انجام شد و امید است عملیات اجرایی مورد اشاره تا پایان بهمن ماه سال جاری به اتمام برسد.

خرمی تصریح کرد: نظر به اینکه نهر سید علی اکبری نقش به سزایی در تامین آب مورد نیاز مزارع شالیکاری منطقه دارد، با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی 50 درصدی مهمترین نهر کشاورزی لاهیجان

لایروبی 50 درصدی مهمترین نهر کشاورزی لاهیجان