مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 04:252021-01-16اقتصادي

سیستم هوشمند کشت «هیدروپونیک» ساخته شد/ صرفه جویی در آب و کود


محققان در یک تیم استارت آپی موفق به طراحی دستگاهی هوشمند برای آبیاری و تغذیه گیاهان کشت هیدروپونیک به روش ناپیوسته شدند.

- مصطفی باکویی هم بنیانگذار یک تیم استارت آپی در زمینه طراحی دستگاه هوشمند آبیاری و تغذیه کشت هیدروپونیک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشاورزی هیدروپونیک کشاورزی بدون خاک است و در آن از آبی که دارای مواد غذایی است برای رشد گیاه استفاده می شود.

وی افزود: به علت اینکه در کشت هیدروپونیک کنترل تهیه محلول غذایی در دست گلخانه داران است، کیفیت و کمیت محصولات در مقایسه با کشاورزی خاکی بسیار بیشتر بوده و از این رو به آن کشاورزی صنعتی می گویند.

وی با تاکید بر اینکه در کشت هیدروپونیک کمیت و کیفیت محصول مطرح است، گفت: کشاورزی هیدروپونیک کشاورزی مدرن است و کشاورزی مدرن نیاز به ابزارهای مدرن نیز دارد.

مهم ترین فرایند در کشت هیدروپونیک تهیه دقیق محلول غذایی مناسب گیاه است از این رو لازم است که از اتوماسیون و هوشمندسازی برای تهیه محلول آبیاری و تغذیه استفاده شود.

باکویی با بیان اینکه در حال حاضر در گلخانه های کنونی تهیه محلول غذایی یا به صورت دستی توسط کاربر انجام می شود و یا از سیستم های پیوسته یا ونتوری استفاده می کنند، گفت: سیستم های پیوسته از نظر اقتصادی برای گلخانه های کوچک و متوسط به صرفه نیست علاوه بر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم هوشمند کشت «هیدروپونیک» ساخته شد/ صرفه جویی در آب و کود

سیستم هوشمند کشت «هیدروپونیک» ساخته شد/ صرفه جویی در آب و کود