مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 20:502021-01-15اجتماعي

رکورد سکناگزینی پرندگان مهاجر در تالاب های استان زده شد


رییس سازمان محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به مهاجرت پرندگان از شمال به جنوب کشور و سکنا گزیدن در تالاب های استان در 12 دی ماه رکورد تعداد پرنده مهاجر به استان را داشتیم که بالغ بر 150 هزار قطعه پرنده وارد استان شدند.

- شهرام احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به مهاجرت پرندگان از شمال به جنوب کشور و سکنا گزیدن در تالاب های استان در 12 دی ماه رکورد تعداد پرنده مهاجر به استان را داشتیم که بالغ بر 150 هزار قطعه پرنده وارد استان شدند و در قسمت های میانی تالاب ها که یخ نزده اند به سر می برند.

رییس سازمان محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرندگان مهاجر که شامل 60 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی هستند در استان زادآوری دارند و با حرکت بر سطح دریاچه ها به گرم شدن بدن و جلوگیری از یخ زدن تالاب ها کمک می کنند و در 19 دی ماه به دلیل یخ زدگی گسترده 50 هزار قطعه به سمت جنوب کوچ کردند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از پرندگان یادآور شد: تالاب چغاخور و گندمان مجهز به دوربین پایش آنلاین برای افزایش حفاظت فیزیکی، آموزش به جوامع محلی برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست هستند و گشت های ثابت و سیار و نظارت شبانه روزی برای جلوگیری از شکار و آسیب به پرندگان صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد سکناگزینی پرندگان مهاجر در تالاب های استان زده شد

رکورد سکناگزینی پرندگان مهاجر در تالاب های استان زده شد