مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 18:102021-01-13سياسي

دو ساعت تا تصویب استیضاح ترامپ


مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب روند استیضاح دونالد ترامپ و پیشبرد آن برای بحث نهایی، مرحله پایانی برای دومین استیضاح را کلید زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در نشست روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا که طرح استیضاح دونالد ترامپ در دستور کار قرار داشت، ابتدا بحث درباره قوانین و مقررات حاکم بر این استیضاح بحث شد.

این بحث به مدت 2 ساعت به طول انجامید و در یک رای گیری کاملا حزبی 221 نماینده دموکرات با آن موافقت و 205 نماینده جمهوری خواه با آن مخالفت کردند.

پس از آن، قطعنامه پیشنهادی دموکرات ها برای استیضاح ترامپ به اتهام تحریک برای شورش در صحن مجلس قرائت شد و نوبت به موافقان و مخالفان رسید.

ناسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان، نخستین موافق برکناری ترامپ بود که البته تلاش های وی برای برکناری رییس جمهوری با استناد به متمم 25 قانون اساسی به دلیل مخالفت مایک پنس معاون ترامپ به نتیجه نرسید.

برای این مرحله هم، موافقان و مخالفان برای مدت 2 ساعت به اظهار نظر درباره این استیضاح خواهند پرداخت، اما با توجه به اینکه اکثریت این مجلس در اختیار دموکرات ها قرار دارد و حتی برخی از جمهوری خواهان هم از آن حمایت کرده اند، تصویب استیضاح و ارسال پرونده آن برای محکمه سنا، دور از انتظار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو ساعت تا تصویب استیضاح ترامپ

دو ساعت تا تصویب استیضاح ترامپ