مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 09:452021-01-12اقتصادي

تعامل دانشگاه یزد با وزارت نفت برای حل مشکلات صنعت نفت


نشستی با هدف تقویت تعامل علمی و تحقیقاتی دانشگاه یزد با وزارت نفت برای مشارکت در حل مشکلات صنعت نفت کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مدیرکل امور پژوهشی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در این نشست با اشاره به زنجیره ارزش نفت اظهار داشت: تا زمانی که دانشکده مهندسی نفت و رشته مهندسی مخزن در مقاطع مختلف نداشته باشیم، نمی توان پروژه هایی در حوزه مگاپروژه های توسعه میادین به دانشگاه ها واگذار کرد.

مهدی احمدخان بیگی افزود: در حال حاضر با توجه به 13 میدان جدید واگذار شده در قالب پنج طرح کلان اکتشاف، نیازمند همکاری و استفاده از تخصص و توانمندی های دانشگاه ها از جمله دانشگاه یزد هستیم.

وی به تشریح فازهای طرح های کلان اکتشاف پرداخت و گفت: در گام اول 25 عنوان پروژه آماده تعریف و برای همکاری با دانشگاه ها وارد مرحله اجرایی شده است.

احمدخان بیگی عنوان کرد: بر مبنای پیش بینی های انجام گرفته درباره آینده صنعت پالایشگاهی و صنعت پتروشیمی، ضعف هایی در این حوزه وجود دارد که برای جبران آن باید به سمت همکاری با بخش های خصوصی و دانشگاه ها برویم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد گفت: این اقدامات نشان می دهد فاصله تبدیل شدن ایده ها به استارت آپ ها و شتاب دهنده ها کم بوده و این برای حل بسیاری از مشکلات کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل دانشگاه یزد با وزارت نفت برای حل مشکلات صنعت نفت

تعامل دانشگاه یزد با وزارت نفت برای حل مشکلات صنعت نفت