مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 08:402021-01-12اقتصادي

خسارت حدود 800 میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی قیر و کارزین


مسئول مدیریت بحران جهاد کشاورزی قیر وکارزین از خسارت 798 میلیارد و 410 میلیون ریال یخبندان به کشاورزان این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شقایق بحرانی با بیان اینکه سرمای حادث شده در روزهای 19 تا 22 دیماه، طی یک دهه اخیر سابقه نداشته است، افزود: در این رخداد جوی 7 هزار و 438 هکتار از باغ ها و مزارع و بالغ بر 16 هزار واحد پرورش دام سبک، سنگین، ماهیان گرمابی و زنبور عسل در شهرستان قیر وکارزین آسیب دیده است.

این کارشناس جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه شهرستان قیر وکارزین یکی از قطب های تولید مرکبات کشور به ویژه لیمو شیرین و لیمو ترش است، گفت: باغ های مرکبات این شهرستان در سطح تقریبی هفت هزار هکتار به طور میانگین 10 درصد خسارت دیده اند که میزان ریالی آن 735 میلیارد ریال برآورد و بیشترین سهم از کل خسارت ها را به خود اختصاص داده است.

بحرانی با اشاره به اینکه در بخش زراعی نیز شهرستان قیر وکارزین در تولید محصولات سبزی پاییزه از جایگاه ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: متأسفانه شرایط جوی روی داده باعث شد قریب به 400 هکتار از مزارع سبزی مخصوصاً کاهو در منطقه مبارک آباد زیان ببینند که ارزش آن 48 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

به گفته او، در سرما و یخ بندان روزهای گذشته یک مزرعه سیب زمینی به طور 100 درصد، مزارع باقلا در سطح پنج هکتار حدود 80


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت حدود 800 میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی قیر و کارزین

خسارت حدود 800 میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی قیر و کارزین