مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 07:152021-01-12سياسي

فعالیت بیش از 100 کارگاه خانگی سفالگری سنتی در شفت


سرپرست فرمانداری شفت با اشاره به قرار گرفتن روستای جیرده شفت در فهرست روستای ملی، گفت: بیش از 100 کارگاه خانگی سفالگری سنتی در این روستا فعال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسن پور صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های سفالگری سنتی با اشاره به قرار گرفتن اسم روستای جیرده به عنوان روستای ملی سفالگری، اظهار کرد: این موضوع با رأی نهایی در چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهر و روستاهای ملی از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام شده است.

حسن پور با بیان اینکه در حال حاضر 105 کارگاه خانگی سفالگری سنتی در روستای جیرده فعال است، گفت: 150 نفر از اهالی روستا در این کارگاه ها مشغول به سفالگری هستند.

وی با اشاره به مراکز عرضه سفال های ساخته شده توسط این هنرمندان، افزود: هنر دست سازه های سنتی این هنرمندان در 7 فروشگاه صنایع دستی این روستا عرضه می شود.

سرپرست فرمانداری شفت با انواع محصولات سفالی تولید شده در این کارگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: گمج، گلدان، کاسه، پارچ، لیوان و کوزه از مهم ترین محصولات سفالی تولید شده در این کارگاه ها هستند که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بیش از 100 کارگاه خانگی سفالگری سنتی در شفت

فعالیت بیش از 100 کارگاه خانگی سفالگری سنتی در شفت