مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 04:502021-01-12سياسي

تجلیل از خانواده شهدای اقلیت های دینی ارومیه


هفدهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم، با تجلیل از خانواده دو تن از شهیدان ارمنی و آشوری استان آذربایجان غربی با حضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هفدهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم با تجلیل از خانواده شهیدان ساکو مجنونیانس و سرگون اکویانس بالانجی از شهدای شاخص اقلیت های دینی شهرستان ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس، 23 دی ماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و طی برقراری ارتباط زنده تصویری با استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

همچنین در جریان تجلیل از خانواده این دو شهید از اقلیت های مذهبی در استان آذربایجان غربی، کشیش آشوریان شرق، رییس شورای انجمن آشوریان، رییس شورای خلیفه جریی ارامنه نیز حضور دارند.

شهید سرگون آکویانس بالانجی از شهدای اقلیت آشوری کشور بود که در جریان بمباران هواپیماهای دشمن بعثی در سال 1364 جام شهادت را نوشید.

همچنین شهید ساکو مجنونیانس از اقلیت های ارمنی ساکن در ارومیه بود؛ او که دوران تحصیل خود را به عنوان دانش آموز سپری می کرد در بمباران هوایی جنگنده های عراقی در سال 1365 به شهادت رسید از این رو ادیک مجنونیانس پدر این شهید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل از خانواده شهدای اقلیت های دینی ارومیه

تجلیل از خانواده شهدای اقلیت های دینی ارومیه