مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 11:402021-01-11اقتصادي

معادن عقیق بایگ سبب رونق صنعت گوهرتراشی در تربت حیدریه


رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از اشتغالزایی بیش از 130 نفر در حوزه تراش سنگ عقیق بایگ، باهدف جلوگیری از خام فروشی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان، علی محمدی گفت: عقیق بایگ بهترین خاصیت رنگ پذیری  را در سطح کشور دارد و به رنگ های طبیعی مختلفی مثل سبز و زرد و قرمز یافت می شود.

وی افزود: سنگ عقیق به صورت رگه ای در داخل سنگ سخت بازالت قرار دارد و برای استخراجش باید با بیل مکانیکی یا بولدوزر سنگ را کنار بزنند.

محمدی تصریح کرد: منطقه بایگ موقعیت مناسبی از نظر ظرفیت و تنوع ذخایر معدنی دارد و از مشهورترین معادن آن می توان به معدن طلا ، عقیق و گرانیت  اشاره کرد.

وی بیان داشت: سنگ عقیق هم خاصیت درمانی دارد و هم به واسطه زیبایی اش در ساخت زیورآلات،کیف و کفش، تسبیح استفاده می شود و در طب سنتی گفته شده که سنگ عقیق برای تسکین درد و گرفتگی های عضلانی مناسب است.

محمدی در ادامه اشاره داشت: سنگ عقیق با وجود زیبایی و خاصیت درمانی اش می تواند به عنوان یک محصول تجاری هم مورد توجه قرار گیرد و این صنعت گوهرتراشی، اگر رونق بگیرد، می تواند علاوه بر ایجاد فرصت شغلی سالانه صدها هزار گردشگر را روانه این شهرستان کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معادن عقیق بایگ سبب رونق صنعت گوهرتراشی در تربت حیدریه

معادن عقیق بایگ سبب رونق صنعت گوهرتراشی در تربت حیدریه