مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 15:002021-01-10سياسي

هنرمندان هم برای نجات طاق کسری دست به کار شدند


تعدادی از هنرمندان و فعالان فرهنگی در نامه ای سرگشاده از دو دولت ایران و عراق درخواست کردند تا با مرمت و ایجاد پایگاه حفاظت و پژوهش طاق کسری و ثبت منظر فرهنگی این بنای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو «طاق کسری را نجات دهند».

- تعدادی از هنرمندان و فعالان فرهنگی در نامه ای سرگشاده از دو دولت ایران و عراق درخواست کردند تا با مرمت و ایجاد پایگاه حفاظت و پژوهش طاق کسری و ثبت منظر فرهنگی این بنای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو طاق کسری را نجات دهند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با ریزش بخش دیگری از طاق کسری در عراق در طول دو هفته گذشته و به دنبال درخواست هایی که از چند سال قبل تا امروز برای توجه و رسیدگی به این بنای تاریخی مطرح شده است، این بار تعدادی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و مدنی درخواست کردند تا طاق تمدن و هویت ایرانی را که در حال حاضر به زمین بازی کودکان تبدیل شده است نجات دهند.

در این نامه که نام افرادی چون رضا کیانیان، همایون شجریان، تهمورث پورناظری، سعید ملکان، سهراب پورناظری، امیر جدیدی، هدیه تهرانی، سحر دولتشاهی، حبیب رضایی، عبدالرضا کاهانی، فاطمه معتمد آریا، کیکاووس امینی، محمد سعید ایزدی، سیدمحمد بهشتی، مهرداد بهمنی، فرهاد توحیدی، محمدجواد حق شناس، اسکندر مختاری، محمدکریم متقی و سیدحسام محتشم در بین اسامی امضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان هم برای نجات طاق کسری دست به کار شدند

هنرمندان هم برای نجات طاق کسری دست به کار شدند