مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 12:302021-01-10سياسي

آیت الله مصباح یزدی در حوزه های عقلانی و معرفت شناسی متفکر بود


عضو موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: علامه مصباح در حوزه های عقلانی و معرفت شناسی صاحب نظر و متفکر بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید محمود نبویان نماینده مجلس و عضو موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) در مراسم بزرگداشت دانشجویی حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی که بعداز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد،گفت: علامه از علمایی بود که علمش مخصوص افراد خاص نبود.

ایشان در مقام تدریس ویژگی خاصی داشتند ایشان دارای ذهن منظمی داشت و در بحث که داشتند تسلط کامل و در مباحث عقلانی متفکر بود.

وی افزود: ایشان از ابتدای مباحث عقلانی تا انتها را به طور کامل همه ابعاد را مطرح می کردند و کسی در مقابل علامه مصباح یزدی حرفی برای گفتن نداشت زیرا در حوزه مباحث معرفت شناسی متفکر بود.

نبویان تصریح کرد: علامه مصباح یزدی یک نظریه دارد که هیچ یک از فیلسوفان ندارند ایشان در تفسیر و فلسفه اخلاق نظریه ابتکاری دارد حتی در حوزه فلسفه سیاست و فلسفه حقوق در روان شناسی و اسلام شناسی فقط علامه مصباح یزدی نظریه دارند.

وی درباره ویژگی های دیگر علامه مصباح یزدی ادامه داد: ایشان داشته های معرفتی خود را پای کار دین می آورد و می گفت زمانی علم ارزش دارد که علم وارد دین شود هر علمی که وجود دارد اگر از اسلام دفاع نکند بی ارزش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله مصباح یزدی در حوزه های عقلانی و معرفت شناسی متفکر بود

آیت الله مصباح یزدی در حوزه های عقلانی و معرفت شناسی متفکر بود