مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 13:052021-01-09اقتصادي

وضعیت قرمز در سایت زباله محمد آباد


استان قزوین جزو نخستین استان های کشور است که سایت پیشرفته مدیریت، ساماندهی پسماند، دفن بهداشتی زباله و تولید کود شیمیایی از زباله دارد.

سایت محمد آباد در سال 92 از سوی شهرداری قزوین با هدف دفع پسماند راه اندازی شد و قرار بود تا 20 سال با ورود روزانه 300 تن زباله به فعالیت بپردازد.

- این سایت صد هکتاری دارای چهار لندفیل (گورستان شیرآبه پسماند شهری) ست و زباله های 21 شهر از 24 شهر استان و 200 حوزه دهیاری در این سایت تفکیک و دفن می شود.

در سال های اخیر با ورود روزانه بیش از 700 تن پسماند به مجموعه، ظرفیت سایت محمدآباد در وضعیت قرمز قرار گرفته و نارضایتی های بسیاری را در پی داشته است.

ظرفیت ناکافی، تفکیک نشدن زباله و از کار افتادن و غیر فعال بودن دستگاه های تفکیک و دعوای حقوقی بر سر مالکیت از مشکلات این سایت است و از دیگر معضلات این سایت می توان به بوی بسیار نامطبوع برای روستاهای اطراف و همچنین رهاسازی شیرابه زباله و خطر آن برای آلوده سازی آب های زیرزمینی و از بین رفتن حاصلخیزی زمین های دشت قزوین و … نام برد.

به عقیده فعالان محیط زیستی این محل با ورود زباله بیش از ظرفیت، نبود لندفیل مجزا برای دفع زباله های بیمارستانی، وجود زباله های سمی و شیمیایی و ایجاد آلودگی برای آب های زیرزمینی، به خطری جدی برای محیط زیست و دشت قزوین تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت قرمز در سایت زباله محمد آباد

وضعیت قرمز در سایت زباله محمد آباد