مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 12:102021-01-09بين الملل

عصبانیت السیسی از امارات


روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» نوشت که آشتی چهار کشور عربی با قطر ضربه دیگری به رییس جمهور مصر بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تسفی بارییل کارشناس امور عربی و خاورشناس اسراییلی با اشاره به غیبت عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس و اعزام سامح شکری وزیر خارجه این کشور به نشست مذکور، گفت که السیسی از مفاد آشتی با قطر ناراضی است.

بارییل در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که السیسی در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت نکرد چرا که مفاد توافقنامه آشتی با قطر را امتیازدهی بیش از حد به نفع دوحه و نقض منافع قاهره می داند و از لغو درخواست چهار کشور برای تعطیلی شبکه الجزیره و توقف حمایت قطر از اخوان المسلمین خشمگین است.

وی افزود که قضیه تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین دو مسئله مهمی بود که باعث شد مصر در ابتدای بروز بحران در روابط عربستان سعودی، امارات و بحرین با قطر به این کشورها برای محاصره قطر بپیوندد.

بارییل همچنین با اشاره به اینکه محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی در جریان توافق سازش با رژیم صهیونیستی مشورتی با السیسی انجام نداده بود، نوشت که السیسی از رفتار امارات و اقدام مستقل آن در خصوص عادی سازی روابط با اسراییل نیز عصبانی است و با وجود اینکه از تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصبانیت السیسی از امارات

عصبانیت السیسی از امارات