مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 14:352021-01-07اقتصادي

اختصاص آب سد حاجیلارچای برای احداث مجتمع شیلاتی در ورزقان


رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اختصاص آب سد حاجیلارچای برای احداث مجتمع شیلاتی و شهرک گلخانه ای در ورزقان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ورزقان، اکبر فتحی در جلسه مشترک دکتر رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با فرماندار شهرستان ورزقان، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی خاروانا در محل بخشداری خاروانا  از پیشبرد امور مربوط به ایجاد شهرک گلخانه ای و مجتمع پرورش ماهی با استفاده از ظرفیت سد حاجیلر در بهش خاروانا خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح های مذکور رونق قابل توجهی در افزایش میزان تولید در شهرستان و استان به ویژه در بخش شیلات به دنبال خواهد داشت.

وی هدف از احداث سد حاجیلار را عمدتاً تامین آب طرح ها و پروژه های صنعتی منطقه  دانست و افزود: حدود 10 میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی از این سد تخصیص یافته است که برای تبدیل اراضی دیم  منطقه، به اراضی آبی کافی است اما به دلیل اختلاف ارتفاع در حدود 700  تا 800 متری در سه مرحله پمپاژ آب نیاز است تا آب به اراضی مورد اشاره برسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با توجه به مطالعات انجام شده فاز شناختی جهاد کشاورزی استان و هماهنگی با سازمان آب استان گفت: با توجه به هزینه های اجرای پمپاژ در سه مرحله ، تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی برای کاربرد زراعی توجیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص آب سد حاجیلارچای برای احداث مجتمع شیلاتی در ورزقان

اختصاص آب سد حاجیلارچای برای احداث مجتمع شیلاتی در ورزقان