مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 06:002021-01-07سياسي

جزییات سند مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی / برخورد با منشا خارجی فیک نیوز


عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به سند مصوب این شورا در خصوص مقابله با اخبار جعلی و خلاف واقع در فضای مجازی گفت: وزارت امور خارجه علیه منشا خارجی اخبار جعلی اقدام می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، درباره جزییات این سند، اهداف و تقسیم کار میان دستگاه های مسئول توضیح داد و گفت: بخشی از این سند در جلسه گذشته شورای عالی فضای مجازی به بحث و بررسی گذاشته شده بود و ما بقی آن در جلسه روز سه شنبه 16 دی ماه شورا، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به آسیب هایی که کشور از اخبار خلاف واقع دیده است، تمامی دست اندرکاران به این نتیجه رسیده اند که اخبار خلاف واقع، تحریف شده و جعلی به امنیت ملی آسیب می زند، آرامش اجتماعی را بر هم زده و انسجام ملی را خدشه دار می کند.

از این رو مقرر شد در این سند این مسائل مدیریت شود، آسیب های ناشی از این قضیه کاهش یابد و امنیت روانی جامعه مورد صیانت قرار گیرد.

درگاه های نشر اخبار شناسایی می شوند عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در این مصوبه به 4 دستگاه مسئولیتهایی واگذار شده است، افزود: وزارت ارشاد مکلف شد درگاه های نشر (پایگاه های اطلاعاتی و سایت ها) را شناسایی و احراز کند.

سکوهایی که این درگاه ها روی آنها سرویس می گیرند نیز شامل این بخش شده و باید شناسایی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سند مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی / برخورد با منشا خارجی فیک نیوز

جزییات سند مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی / برخورد با منشا خارجی فیک نیوز