مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 10:502021-01-06سياسي

نامه نماینده مجلس به رییس جمهور درباره واردات 150 هزار واکسن فایزر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان عضو کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور از ورود 150 هزار واکسن از شرکت وایزر انتقاد کرد.

- در روز های اخیر خبر ورود 150 هزار واکسن از شرکت فایزر که گفته می شود توسط برخی از خیرین خریداری و به ایران اهدا شده است نگرانی ها و سؤالات جدی را در خصوص این اقدام تأمل برانگیز ایجاد کرده استاین واکسن هنوز در مرحله آزمایش انسانی بوده و بسیاری از عوارض و مسائل مربوط به ایمنی آن مشخص نشده است، ورود آن به کشور از طریقی غیر از وزارت بهداشت (اهدایی خیرین! و از طریق هلال احمر) آن هم به اندازه تزریق برای 75 هزار نفر چه آورده ای برای کشور می تواند داشته باشد؟ درحالی که در شرایط فعلی نیاز کشور 120 میلیون دوزواکسن است.

آیا این کار جز این معنی به ذهن متبادر می کند که شرکت قصد دارد این دارو را بر روی مردم ایران آزمایش کند؟تعداد واکسن های اهدایی 150 هزار عدد است که با توجه به نیاز به دو دوز واکسن برای هر فرد، تنها برای 75 هزار نفر واکسن تزریق خواهد شد.

با توجه به جمعیت بیش از 85 میلیونی کشور، تزریق این تعداد واحد چه تأثیری بر پیشگیری و کنترل کرونا در کشور خواهد داشت؟! و چه دلیلی برای ورود این واکسن ها می تواند وجود داشته باشد؟در حالی که شرکت اهدا کننده واکسن (فایزر) سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه نماینده مجلس به رییس جمهور درباره واردات 150 هزار واکسن فایزر

نامه نماینده مجلس به رییس جمهور درباره واردات 150 هزار واکسن فایزر