مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 10:152021-01-06سياسي

بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان مهار شد


رییس سازمان دامپزشکی کشور عملیات مهار با استفاده از تمامی امکانات موجود اعم از هلی کوپتر در تالاب 25 هزار هکتاری میقان به پایان رسیده اما عملیات مختومه شدن تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علی صفر ماکنعلی ظهر امروز در حاشیه بازدید از تالاب میقان اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدی از استان مرکزی داشتیم و نشستی را با مسوولان ستاد بحران برگزار کردیم، با توجه به گزارشات تلفاتی که از ماه گذشته در این منطقه دریافت شد،  عملیات مهار به عنوان سومین مرحله از برنامه ملی کنترل آنفولانزا به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: تالاب میقان به عنوان مهم ترین خطوط هشدار سریع برای تشخیص ویروس است،   گزارش تلفات مشکوک به آنفولانزا به موقع و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال شد، نمونه برداری و انجام آزمایش در کم تر از 12 ساعت عملیات تشخیص انجام شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: عملیات مهار با استفاده از تمامی امکانات موجود اعم از هلی کوپتر در تالاب 25 هزار هکتاری میقان به پایان رسیده اما عملیات مختومه شدن تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

ماکنعلی افزود: ویروس در منطقه وجود دارد، اما بر اساس عملیات رصد، تشخیص و پایش و مهار ویروس وجود دارد، اما تلفات وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان مهار شد

بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان مهار شد