مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 10:002021-01-05بين الملل

واکنش چین به غنی سازی 20 درصدی ایران


سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن دعوت کردن از همه طرف ها برای حفظ آرامش و خویشتن داری بعد از بیانیه ایران درباره آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم، گفت همه باید از برداشتن گام های تنش زا خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای افزایش درصد غنی سازی اورانیوم، با واکنش دولت چین همراه شد.

هووآ، چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) خواستار آرامش و خویشتن داری بعد از بیانیه ایران درباره آغاز غنی سازی 20 درصدی اروانیوم شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، هووآ در نشست خبری روزانه، گفت تمام طرف ها باید از برداشتن گام هایی که می تواند باعث افزایش تنش ها شود، اجتناب کنند.

وی همچنین تاکید کرد همه طرف ها باید به اجماع نظر برای حفظ توافق هسته ای پایبند بمانند و فضای لازم برای اقدامات دیپلماتیک را فراهم کنند.

پیش از این، کاتسونُبو کاتو سخنگو و دبیر کابینه ژاپن با ابراز نگرانی از تصمیم ایران برای افزایش درصد غنی سازی اورانیوم، مدعی شد این اقدام در تناقض با توافق هسته ای است.

روز گذشته بود که علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش چین به غنی سازی 20 درصدی ایران

واکنش چین به غنی سازی 20 درصدی ایران