مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 08:502021-01-05سياسي

چرا بعد معرفتی دین کاهش و بعد مناسکی آن افزایش یافته است؟


استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به مرور زمان بعد معرفتی دین کاهش و بعد مناسکی و شعائری دین افزایش پیدا کرده است و این موضوع سبب شده مردم به منفعت طلبی، - ایسنا/خراسان رضوی استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به مرور زمان بعد معرفتی دین کاهش و بعد مناسکی و شعائری دین افزایش پیدا کرده است و این موضوع سبب شده مردم به منفعت طلبی، خواص سور و مناسک دینی اهتمام ویژه ای بورزند.

علیرضا آزاد در گفت وگو با ایسنا در نقد خواص و فضائل سور قرآن کریم اظهار کرد: جناب شیخ صدوق در کتاب ثواب الاعمال بیش از صد روایت درمورد خواص و فضائل سور بیان کرده است و در مواقعی نیز این خواص و فضائل توأم با یکدیگر گفته شده اند.

بسیاری از این روایات از طریق شیعه بیان شده اند؛ به طوری که روایات فضائل و خواص در مذهب شیعه چند برابر اهل سنت وجود دارد، همانطور که در طب اسلامی نیز شیعه ده ها برابر اهل سنت روایت بیان می کند.

وی ادامه داد: حسن بن علی بن ابی حمزه بطائنی عالمی شیعی است که شیخ صدوق این روایات را از او نقل می کند و جناب کشی که صاحب یکی از چهار کتاب اصلی رجالی شیعه است، استاد بسیاری از علمای بزرگ شیعه نیز محسوب می شود و به علاوه کتاب او نزدیک ترین کتاب به دوره معصومین شناخته شده است، در کتاب رجالی شیعه می گوید او کذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بعد معرفتی دین کاهش و بعد مناسکی آن افزایش یافته است؟

چرا بعد معرفتی دین کاهش و بعد مناسکی آن افزایش یافته است؟