مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 05:452021-01-05بين الملل

کره جنوبی: به دنبال آزادی نفتکش توقیف شده از راه های دیپلماتیک هستیم


وزیر امور خارجه کره جنوبی در واکنش به توقیف یک نفتکش کشورش در آب های تنگه هرمز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی گفت که به دنبال آزادی کشتی و خدمه آن از طریق تلاش های دیپلماتیک هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از هرالد کوریا، کانگ کیوانگ وا روز سه شنبه در سئول در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: ما سعی کرده ایم از طریق سفارت ایران در کره جنوبی و سفارت کره جنوبی در ایران بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی حامل 7 هزار و 200 تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل های زیست محیطی در خلیج فارس خبر داد.

وزیر خارجه کره جنوبی در پاسخ به سوالی درباره گمانه زنی ها مبنی بر اینکه تهران ممکن است این کشتی را در تلافی توقیف دارایی هایش در کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا توقیف کرده باشد تاکید کرد که اولویت اول بررسی واقعیت ها و اطمینان از امنیت اعضای خدمه است.

گفته می شود روزانه حدود 6 کشتی کره جنوبی از تنگه هرمز که 70 درصد واردات نفت کره جنوبی از آنجا تامین می شود عبور می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی: به دنبال آزادی نفتکش توقیف شده از راه های دیپلماتیک هستیم

کره جنوبی: به دنبال آزادی نفتکش توقیف شده از راه های دیپلماتیک هستیم