مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 09:102021-01-04پزشكي

راه هایی برای درمان افسردگی زمستانی


خوابیدن بیش از حد، تغییرات اشتها، به ویژه ولع برای غذاهای پرکربوهیدرات، افزایش وزن، خستگی و یا کاهش انرژی از جمله علائم افسردگی زمستانی هستند.

- جی پلاس، دکتر سویا بهمنی اختلال عاطفی فصلی(SAD) را نوعی افسردگی دانست و اظهار کرد: این نوع اختلال که آغاز و پایان آن مرتبط با فصل های سال است، به طور معمول از اواخر پاییز و اوایل زمستان آغاز می شود و در بهار و تابستان از بین می رود، دوره های افسردگی مرتبط با تابستان نیز ممکن است رخ دهند اما شیوع بسیار کمتری از دوره های زمستانی SAD دارند.

ایسنا نوشت؛ وی با بیان اینکه اختلال عاطفی فصلی(SAD) به عنوان یک اختلال جداگانه درنظر گرفته نمی شود و در واقع نوعی افسردگی است، تصریح کرد: برای تشخیص SAD، افراد باید حداقل دو سال معیارهای کامل افسردگی اساسی، همزمان با فصول خاص سال را داشته باشند.

بهمنی به بیان علائم اختصاصی SAD یا همان افسردگی زمستانی پرداخت و مطرح کرد: خوابیدن بیش از حد، تغییرات اشتها، به ویژه ولع برای غذاهای پرکربوهیدرات، افزایش وزن، خستگی و یا کاهش انرژی از جمله علائم این نوع افسردگی هستند.

وی با بیان اینکه زنان بیش از مردان در معرض این نوع افسردگی قرار می گیرند، افزود: زندگی در مناطق دور از خط استوا، سابقه خانوادگی مثبت افسردگی فصلی، سابقه افسردگی یا اختلال دوقطبی در فرد و یا سن پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه هایی برای درمان افسردگی زمستانی

راه هایی برای درمان افسردگی زمستانی