مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 05:052021-01-04اجتماعي

متهم شماره یک در تداوم آلودگی هوا!


مطابق گزارش سال 1398 شهرداری تهران، 82.

9 درصد آلاینده های گازی و 60.

8 درصد ذرات معلق را منابع متحرک موتوری تولید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه ایران در یادداشتی به قلم محمد درویش رییس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو، آورده است: از بین منابع متحرک هم سهم خودروهای سواری و موتورســـیکلت ها در تولید آلاینده های گازی 59.

2 درصد و در تولید ذرات معلق، 24 درصد است.

این آمارها به درستی سبب شده تا اغلب مردم بپندارند در شرایط پاندمی کووید19 که مدارس، دانشگاه ها، مراکز تفریحی، هنری، فرهنگی، همایش ها، هتل ها و اغلب سفرهای گردشگری و پرواز هواپیماها تعطیل شده و بخش قابل توجهی از کارمندان دولت و مؤسسات خصوصی، دورکاری می کنند؛ دیگر نباید نگران آلودگی هوا باشیم.

اما متأسفانه نه تنها چنین نشده، بلکه مطابق گزارش اخیر شهردار تهران در سال 99 تا دهم دی ماه تعداد روزهای پاک فقط 15 روز بوده است؛ یعنی 10 روز کمتر از پارسال و 13 روز کمتر از سال 1397.

تأمل برانگیزتر آنکه تعداد روزهای ناسالم و خطرناک تا 14 دی ماه 1399 به 85 روز رسیده، درحالی که سال گذشته این رقم، 61 روز و دو سال پیش، فقط 59 روز بوده است! چگونه چنین اتفاقی رقم خورده است؟ به نظر می رسد 3 مؤلفه مهم در این شرایط مؤثر بوده اند: نخست آنکه مصرف مازوت در مراکز صنعتی و نیروگاهی بشدت افزایش یافته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متهم شماره یک در تداوم آلودگی هوا!

متهم شماره یک در تداوم آلودگی هوا!