مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 11:102021-01-03اقتصادي

میانگین دما نسبت به 10 سال گذشته تغییری نکرده است


بررسی دما نیز نشانگر آن بود که میانگین دما نسبت به 10 سال گذشته تغییری نداشته اما مصرف انرژی افزایش داشته است.

- معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: بررسی دما نیز نشانگر آن بود که میانگین دما نسبت به 10 سال گذشته تغییری نداشته اما مصرف انرژی افزایش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی مهر، با اشاره به اینکه هم اکنون 9 میلیون چراغ روشنایی در کشور نصب شده که این رقم بسیار بیشتر از استانداردهای بین المللی است، گفت: در حال حاضر بیشتر چراغ های نصب شده در بزرگراه ها از نوع لامپ های 400 وات است که با بررسی های انجام شده مشخص شد در بسیاری از نقاط می توان این لامپ ها را به 100 وات تغییر و از ظرفیت آن برای کاستن از مصرف سوخت نیروگاه ها بهره برد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، تأمین انرژی در زمستان را چالشی جهانی دانست و اضافه کرد: بررسی های انجام شده در بخش های مختلف مصرفی، نشانگر آن است که می توان تا 2 هزار مگاوات مصرف برق را کاهش داد که همین میزان می تواند کمک بسیار زیادی به تأمین سوخت نیروگاه ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی در این زمینه به شرکت های برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: در همین راستا مصرف انرژی شرکت ها به صورت روزانه مورد پایش قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین دما نسبت به 10 سال گذشته تغییری نکرده است

میانگین دما نسبت به 10 سال گذشته تغییری نکرده است