مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 11:052021-01-02سياسي

بررسی سطح امنیت غذایی در کشور


مدیرگروه تحقیقات سیاستگذاری و برنامه ریزی غذا و تغذیه انستیتو امنیت غذایی را شامل دسترسی به غذای سالم و کافی در تمام ایام عمر برای داشتن زندگی سالم و فعال تعریف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه محمدی نصرآبادی ضمن گرامیداشت هفته بسیج ملی تغذیه سالم با بیان اینکه امنیت غذایی به معنای دسترسی به غذای کافی و سالم است، گفت: سلامت تغذیه ای همواره به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و زیر ساخت های مهم پرورش نسل های آینده کشور پس از انقلاب مورد تاکید بوده است.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت در چارچوب سیاست های توسعه روستایی و کشاورزی، گفت: این سیاست ها به ویژه در سال های اخیر در افزایش میزان تولید بخش قابل توجهی از محصولات اساسی غذایی موثر بوده است، اما برای فراهم کردن امکان دسترسی پایدار به امنیت غذایی برای همه افراد جامعه جای کار و توسعه بیشتر وجود دارد.

به گفته محمدی نصرآبادی این سیاست ها تا حد زیادی سبب ارتقای امنیت غذایی ملی شده است، اما به علت وجود نابرابری های درآمد و ثروت، در توزیع و فراهم کردن بستر موثر و پایدار آن در سطح خرد (خانوار) موفق نبوده است.

وی تاکید کرد: امنیت غذایی به این معناست که مردم در تمامی اوقات به غذای سالم و کافی از نظر فیزیکی و اقتصادی از راه های مورد قبول اجتماعی و فرهنگی دسترسی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سطح امنیت غذایی در کشور

بررسی سطح امنیت غذایی در کشور