مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 08:302021-01-02سياسي

نیروی قدس در دوران فرماندهی حاج قاسم/ «مردی» که همیشه در میدان بود


یکی از نکات برجسته دوران مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه حضور مستمر حاج قاسم سلیمانی بعنوان فرمانده نیروی قدس در خط مقدم میدان جنگ بود.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: خرداد 1376 ؛ سردار قاسم سلیمانی فرمانده لشکر 41 ثارالله، از کرمان به تهران فراخوانده شد تا فرماندهی نیروی قدس سپاه را به او واگذار کنند.

او که سال ها در جنوب شرق کشور در مبارزه با اشرار و عوامل گروهک های تروریستی موفق عمل کرده بود و توانسته بود با درایت خود امنیت قابل توجهی را در این منطقه به وجود بیاورد، گزینه مناسبی برای هدایت ماموریت های نیروی قدس بعنوان بازوی پرتوان برون مرزی جمهوری اسلامی ایران بود، مسئولیتی که او 22 سال بر عهده داشت و در نهایت در این مسیر به شهادت رسید.

تغییر در فرماندهی نیروی قدس سپاه که تا پیش از انتصاب حاج قاسم بر عهده سردار احمد وحیدی بود، همزمان با درگیری های طالبان در افغانستان بود و  تجارب سردار سلیمانی در مبارزه با اشرار جنوب شرق ایران از جمله عواملی بود که فرمانده معظم کل قوا وی را به فرماندهی نیروی قدس منصوب کرد و در حقیقت، افغانستان نخستین ماموریت حاج قاسم بود.

** افغانستان نخستین ماموریت حاج قاسم در حوزه افغانستان، نیروی قدس ضمن حمایت از احمدشاه مسعود در دوران حاکمیت طالبان بر افغانستان، کمک های شایانی را بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروی قدس در دوران فرماندهی حاج قاسم/ «مردی» که همیشه در میدان بود

نیروی قدس در دوران فرماندهی حاج قاسم/ «مردی» که همیشه در میدان بود