مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 09:402021-01-01پزشكي

ماسک ها را در دامان طبیعت رها نکنید


اگر این روزها گذرتان به دامن طبیعت افتاده باشد، علاوه بر پلاستیک و دیگر زباله هایی که ما انسانها از قدیم در طبیعت به جا می گذاشتیم، با ماسک و دستکش هایی هم مواجه می شویم که یادگار جدید به جا مانده ما در طبیعت است.

- ایسنا/کرمانشاه اگر این روزها گذرتان به دامن طبیعت افتاده باشد، علاوه بر پلاستیک و دیگر زباله هایی که ما انسانها از قدیم در طبیعت به جا می گذاشتیم، با ماسک و دستکش هایی هم مواجه می شویم که یادگار جدید به جا مانده ما در طبیعت است.

زربانو منصوری دبیرانجمن زیست بوم سبز پراو در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از رها کردن ماسک در دامن طبیعت از سوی برخی افراد، اظهار کرد: رها کردن ماسک و زباله های کرونایی هم می تواند باعث پراکندگی بیشتر بیماری شود، هم به ایجاد آلودگی دیداری منجر گردد.

منصوری با تاکید بر اینکه ماسک ها نیز به مانند نایلون و پلاستیک ها به راحتی در طبیعت تجزیه نمی شوند، اضافه کرد: کرونا بالاخره روزی می رود یا حداقل از حالت همه گیری خارج می شود، اما ماسک های رها شده در طبیعت ممکن است سالهای سال بدون تجزیه شدن باقی مانده و چهره طبیعت را زشت کنند.

وی منابع طبیعی را سرمایه ای بین نسلی عنوان کرد و افزود: باید یاد بگیریم آب و خاک و جنگل سرمایه های خدادادی بوده که باید از آنها حراست کنیم، لذا باید بگونه ای رفتار کنیم که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک ها را در دامان طبیعت رها نکنید

ماسک ها را در دامان طبیعت رها نکنید