مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 13:102020-12-28سياسي

دستور جهانگیری در خصوص محصولات تراریخته


جهانگیری در نشست شورای عالی ایمنی زیستی تاکید کرد که دستگاه ها سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند و هر اقدامی در این زمینه باید در چارچوب قوانین، - مقررات و سیاست های شورای ملی ایمنی زیستی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ معاون اول رییس جمهور گفت: دستگاه های ذیربط همه ملاحظات درباره سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند.

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی بر اهمیت علم و فناوری زیستی و ضرورت استفاده از آن تاکید کرد و گفت: زیست فناوری از جمله فناوری های نو و پیشرفته در جهان است و هر اقدامی در این زمینه باید در چارچوب قوانین، مقررات و سیاست های شورای ملی ایمنی زیستی باشد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت رعایت ملاحظات و حساسیت ها در تولید محصولات تغییر شکل یافته ژنتیکی، گفت: لازم است دستگاه های ذیربط تمامی ملاحظات در خصوص سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو شورا نیز حضور داشتند، دستورالعمل آزمایشات میدانی محصور گیاهان تغییر شکل یافته ژنتیکی در هشت ماده و 2 تبصره به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور جهانگیری در خصوص محصولات تراریخته

دستور جهانگیری در خصوص محصولات تراریخته