مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 15:102020-12-27بين الملل

ترور بی نظیر بوتو به دستور چه کسی انجام شد؟


مهاجم از لابه لای جمعیت تا جایی که برایش ممکن بود به بوتو نزدیک شد، چند گلوله شلیک و بعد کمربند انفجاری اش را منفجر کرد.

در این عملیات تروریستی 20 نفر جان باختند و نزدیک به 100 نفر هم کمتر یا بیشتر زخمی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: برای بسیاری از مردم پاکستان، به ویژه در مناطق شهری نماد تغییر از دیکتاتوری به دموکراسی و نجات کشور از افراط و تفریط هایی بود که به نام اسلام انجام می شد.

همچنین از عدالت و رفع همه تبعیض ها سخن می گفت و خودش را مثالی عینی از توانایی و شایستگی زن ها برای پذیرش مسئولیت های مهم و انجام کارهای بزرگ معرفی می کرد.

بی نظیر بوتو تا تابستان 1988عملا مثل یکی از مخالفان حکومت مستقر نقش آفرینی کرد تا این که بعد از سقوط هواپیمای ضیاءالحق و مرگ او، شرایط پاکستان برای برگزاری انتخابات آزاد و عمومی تغییر کرد و حزب مردم فرصت مشارکت قانونی - و البته پیروزی - را به دست آورد.

بی نظیر بوتو نخستین زنی بود که در یک انتخابات دموکراتیک در کشوری اسلامی به قدرت می رسید؛ آن هم زمانی که فقط 35 سال داشت.

یک دوره حدودا 2 ساله (تا 1990) و چندی بعد از آن هم نزدیک به 3 سال (از 1993 تا 1996) نخست وزیر پاکستان بود و هر دو بار با تصمیم رییس جمهور از مقامش برکنار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور بی نظیر بوتو به دستور چه کسی انجام شد؟

ترور بی نظیر بوتو به دستور چه کسی انجام شد؟