مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 12:552020-12-27بين الملل

رییس جمهور فیلیپین آمریکا را تهدید کرد اگر واکسن ندهد توافق نظامی پایان می یابد


رییس جمهوری فیلیپین تهدید کرده اگر میلیون ها دوز واکسن مقابله با کرونا به این کشور ارسال نشود، به توافق کلیدی نظامی با آمریکا پایان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه نیکه یی، رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین که با یکسری انتقادها از سوی مقام های این کشور بابت تاخیر در تامین واکسن مقابله با کرونا روبروست، تلاش کرده تا توافق نیروهای آمریکایی با کشورش را به یک چانه زنی برای تضمین دریافت واکسن های مقابله با ویروس کرونا از آمریکا بدل کند.

وی در یک نشست تلویزیونی با حضور اعضای کابینه و نیروی ویژه ملی مقابله با کرونا گفت: اگر آنها حداقل 20 میلیون واکسن را به ما تحویل ندهند، بهتر است که از کشور بروند؛ اگر واکسنی وجود نداشته باشد، آنها هم نباید در فیلیپین بمانند.

در نوامبر 2020، دوترته با تمدید شش ماهه توافق 1998 استقرار نیروهای آمریکایی در فیلیپین موافقت کرد و آن را یک توافق دو جانبه دفاعی با واشنگتن دانست.

رییس جمهوری فیلیپین همچنین به صورت یکجانبه اوایل سال جاری میلادی این توافق را فسخ کرد.

تهدید دوترته در حالی مطرح شده که دولتش بابت شکست در به دست آوردن توافقی با کمپانی داروسازی فایزر آمریکا، مورد انتقاد است، درحالیکه دیگر کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا چون سنگاپور و اندونزی در کسب این واکسن از کمپانی ذکر شده به پیشرفت رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور فیلیپین آمریکا را تهدید کرد اگر واکسن ندهد توافق نظامی پایان می یابد

رییس جمهور فیلیپین آمریکا را تهدید کرد اگر واکسن ندهد توافق نظامی پایان می یابد