مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 05:452020-12-27سياسي

مجازات جرائم مشابه چیست؟/نحوه احتساب جزای نقدی در3فقره کلاهبرداری


اخیراً قضات در استعلامی سوالاتی پیرامون مجازات جرایم مشابه به معاونت حقوقی قوه قضاییه ارسال کردند که این معاونت در قالب نظریه مشورتی به آن پاسخ داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اخیراً قضات در استعلامی سوالاتی پیرامون مجازات جرایم مشابه به معاونت حقوقی قوه قضاییه ارسال کردند که به شرح زیراست: الف_نظر به این که مطابق ماده 12 قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در صورتی که جرایم ارتکابی تعدد جرم مختلف نباشد، صرفاً یک مجازات تعیین می شود.

حال با توجه به مقرره مذکور اعلام بفرمایید که: 1- ملاک و معیار تشخیص جرایم مشابه چیست؟ 2- در فرضی که شخصی مرتکب سه فقره کلاهبرداری شده و مطابق بند الف ماده 134 قانون یادشده صرفاً باید یک مجازات تعیین شود، در این مورد میزان جزای نقدی چگونه برآورده می شود آیا معادل مجموع اموال برده شده در سه فقره کلاهبرداری خواهد بود یا صرفاً معادل مال برده شده در یک جرم؟ با توجه به این که جزای نقدی مجازات بوده و قاضی طبق مقرره مذکور باید یک مجازات تعیین کند.

ب - با توجه به تبصره ماده 11 قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که حداقل و حداکثر مجازات های حبس تعزیری درجه 4 تا 8 در خصوص جرایم قابل گذشت به نصف تقلیل می یابد و از طرفی مطابق تبصره ماده 2 همان قانون، قاضی در صورت نداشتن توجیه، ملزم به تعیین حداقل مجازات قانونی است و از طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات جرائم مشابه چیست؟/نحوه احتساب جزای نقدی در3فقره کلاهبرداری

مجازات جرائم مشابه چیست؟/نحوه احتساب جزای نقدی در3فقره کلاهبرداری