مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 12:552020-12-26سياسي

شرب خمر در همه ادیان آسمانی حرام است


آیت الله رشاد به آثار سو معنوی، اخلاقی و رفتاری شرب خمر اشاره کرد و گفت: شرب خمر علاوه بر آثار سو فردی اثرات منفی نیز در جامعه به جای می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد امروز پیش از آغاز درس خارج که در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد، با استناد به فرازی از کلام امیر حکمت و بلاغت امیرمومنان علی (ع)، اظهار داشت: حضرت در کتاب شریف نهج البلاغه به فلسفه و غایت حرمت شرب خمر اشاره می کنند و می فرمایند: خداوند متعال بر ترک شرب خمر تاکید کرد تا عقل حفظ و صیانت شود.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه شرب خمر سبب زوال عقل می شود، گفت: آثار فراوانی در آیات و روایات حتی در گزارش های تاریخی و مطالعات اجتماعی، روانشناختی و طبی در خصوص شرب خمر گفته شده اما زمانی که همه این مطالب را کنار هم می گذاریم و ژرفاکاوی و اثرشناسی می کنیم می بینیم که عمده این مطالب به زوال عقل ختم می شود.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران افزود: مقصود از زوال عقل تنها آن زمانی نیست که انسان شرب خمر می کند و مست می شود بلکه آن آثار پایدار و ماندگار منفی که بر عقل آدمی می گذارد را نیز در بر می گیرد.

انسانی که امتیازش به عقل اوست نه تنها بلافاصله بعد از شرب خمر عقلش ضایع و به یک حیوان بدل می شود بلکه آثار منفی و سو شرب خمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرب خمر در همه ادیان آسمانی حرام است

شرب خمر در همه ادیان آسمانی حرام است