مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 11:202020-12-26اقتصادي

چمبره ی زمستان سرد بلاتکلیفی بر سر سیل زدگان ابرکوهی


اهالی سیل زده روستای فیروزآباد ابرکوه با گذشت چند هفته و عملی نشدن وعده مسئولان برای حمایت مالی و پرداخت خسارت از سوی بیمه جهت مرمت خانه و کاشانه ی خود، - دل نگران آینده ی زندگی خود و فرزندانشان هستند.

تقریباً 20 روز از وقوع سیل در روستای فیروزآباد ابرکوه می گذرد؛ سیلابی که به دنبال بارندگی شدید و بی سابقه روز شانزدهم آذرماه به دنبال شکسته شدن چند بندخاکی غیراستاندارد در بالادست این روستا به خانه اهالی و قلعه روستا هجوم آورد و ضمن تخریب 70 درصد از قلعه و تلف کردن تعداد زیادی دام اهالی، برخی ساکنان رویتا را نیز بی خانمان کرد.

اکنون برخی از سیل زدگان فیروزآبادی در خانه اقوام و برخی هم در خانه های استیجاری که قرار است اجاره بهای شش ماه آن از سوی ستاد مدیریت بحران تامین شود، سوکنت یافته اند ولی مردم روستا از این که تاکنون هیچ حمایت مالی از سوی دولت یا پرداخت خسارتی از سوی بیمه به آنها نشده، دل نگران هستند.

سکونت چند خانوار زیر سقفی کوچک حسن فیروزآبادی یکی از قلعه نشینان این روستای گردشگری که همه ی زندگی اش زیر آب و آوار سیل اخیر رفته است، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می کند: تمام دام ها و انبار علوفه ی اهالی قلعه از بین رفته و اکنون 12 نفر از خانواده ها در خانه یکی از بچه هایم زندگی می کنیم که به دلیل محدودیت و کوچکی فضای خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چمبره ی زمستان سرد بلاتکلیفی بر سر سیل زدگان ابرکوهی

چمبره ی زمستان سرد بلاتکلیفی بر سر سیل زدگان ابرکوهی