مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 04:402020-12-26فرهنگي

جنجالی ترین تغییرات کتاب های درسی


ایسنا پیش تر در گفت وگوهایی با شاعران و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان به موضوع کیفیت کتاب های درسی ادبیات در انتقال غنای ادبیات فارسی و کمک به آموزش زبان و رسم الخط صحیح فارسی به کودکان و نوجوانان پرداخته است.

در یکی از این گفت وگوها احمد اکبرپور، نویسنده کودکان و نوجوانان از این که فضای تربیتی و آموزشی کتاب های درسی ادبیات ذات ادبیات را خفه کرده است و همچنین از ضرورت وجود طنز در این ها کتاب ها گفته بود که پس از آن سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی­ وزارت آموزش و پرورش با ارسال جوابیه ای نسبت به این گفت وگو واکنش داد.

در بخشی از این جوابیه آمده بود: نویسنده محترم به خوبی آگاه هستند که هر متنی به خودی خود دارای پیام آموزشی و تربیتی است و در کنار ویژگی های زبانی و ادبی، پیام و معنای متن جان نوشته را بازنمایی می کند؛ علاوه بر این، هر اثر ادبی در عین آراستگی های لفظی، دارای زیبایی های معنایی نیز هست؛ اگر کتاب های فارسی ابتدایی با تأمل بررسی شود، داستان ها، حکایات، مَثَل ها و اشعار زیادی از ادبیات کودک و نوجوان در آن ها ارائه شده است که به روشنی برآمده از ذات ادبیات هستند.

حال اگر از شاعر یا نویسنده خاصی متنی آمده یا نیامده است، بدون تردید باید راهنمای برنامه درسی را دید تا متوجه شد که مثلاً در فصل نام­ آوران باید متنی آورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجالی ترین تغییرات کتاب های درسی

جنجالی ترین تغییرات کتاب های درسی