مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 03:352020-12-26پزشكي

آهن و آنچه باید در مورد آن بدانیم


با وجود اینکه بیشترین فلز روی زمین آهن است، چرا شایعترین نوع کم خونی در سراسر جهان ناشی از کمبود آهن است؟ چگونه می توان به کمبود آهن پی بُرد و آیا انجام آزمایش، - ایسنا/فارس با وجود اینکه بیشترین فلز روی زمین آهن است، چرا شایعترین نوع کم خونی در سراسر جهان ناشی از کمبود آهن است؟ چگونه می توان به کمبود آهن پی بُرد و آیا انجام آزمایش، دقیقا وضعیت آهن بدن ما را مشخص می کند؟ اینها سئوالاتی مهم محسوب می شود که علم پاسخ برای آنها دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی شیراز، در این خصوص به ایسنا گفت: سیستم گوارش بدن انسان، در جذب آهن بسیار هوشمند عمل می کند، به عنوان مثال با آگاهی به اهمیت آهن برای رشد میکروب ها، در هنگام مواجهه با میکروب ، بدن تب کرده و کانال های ورودی آهن از گوارش تخریب می شود تا میکروب توان رشد نداشته باشد.

دکتر حبیب الله گل افشان افزود: هر گلبول قرمز بدن انسان دارای 250میلیون مولکول هموگلوبین است و هر مولکول هموگلوبین چهار مولکول آهن دارد و هر مولکول آهن به یک مولکول اکسیژن می چسبد و از این رو هر گلبول قرمز شما که از ریه عبور می کند یک میلیارد مولکول اکسیژن را برای سوخت و ساز به بافت ها می برد.

او اضافه کرد: در هر میلی متر مکعب خون انسان حدود پنج میلیون گلبول قرمز وجود دارد و به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، 75 سی سی خون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آهن و آنچه باید در مورد آن بدانیم

آهن و آنچه باید در مورد آن بدانیم