مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 09:552020-12-24دانش

خطوط کج و بحران ساز درون و بیرون حاکمیت


رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی نوشت: شورا باید نخست فرهنگ درون خود و سپس درون حکومت را مهندسی کند و نهادها و ساختارهای حاکمیتی و دولتی را در راستای رسالت انقلابی و فرهنگی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین بخش از یادکرد چهلمین سالگرد شورای انقلاب فرهنگی به خطوط کج و به بحران سازان درون و بیرون حاکمیت پرداخته و چندنمونه مشخص از بلاتکلیفی چند مسئول رده بالای حاکمیتی را مثال زده است.

وی در مورد اینکه چه کسانی چه ابهاماتی متوجه جایگاه شورا بلحاظ ساختاری می کنند؟، در یادداشتی نوشت: از ابتدای تاسیس هم هیچ اشکال و ابهام ساختاری وجود نداشت.

بهانه، غیرازابهام است.

منبع  همه ساختارهای حاکمیتی، یکی است و اگر مو لای درز مشروعیت یکی برود، لای درز بقیه هم می رود.

شورا در عالی ترین سطح حاکمیتی قانون اساسی یعنی بنیانگذار و رهبری، تشریع شد و سپس بارها بر الزام آوری آن تاکید شد و ریشه در دهها اصل قانون اساسی دارد.

مصداقی از وظیفه تنظیم روابط قوا توسط رهبری سیستم در حوزه آموزش و فرهنگ است ، در راس وظائف  هر سه قوه حاکمیتی در عرصه فرهنگ و تعلیم وتربیت  در چندین و چند اصل قانون اساسی است،و از اختیارات رهبری نظام در قانون اساسی جهت توزیع و تفویض بخشی از وظایف خود به نهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطوط کج و بحران ساز درون و بیرون حاکمیت

خطوط کج و بحران ساز درون و بیرون حاکمیت