مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 08:352020-12-24اقتصادي

نقش موثر دانشگاه ها در ایجاد اقتصاد دانش بنیان/ حجم زیادی از تحقیقات، کاربردی نیست


سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مهمترین نکته در حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم ارتباط موثر و دائم دانشگاه با صنعت و هدف اصلی دانشگاه ها، - سود رسانی و انتقال فناوری به جامعه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، فرید نجفی در نخستین کنگره کشوری دانشگاه نسل سوم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد با اشاره به آمارهای منابع علمی معتبر جهانی گفت: رتبه تحقیقاتی و پژوهشی کشور در کل علوم 14 و در علوم پزشکی 17 دنیا است، اما از نظر ابداعات و اختراعات در جایگاه 67 هستیم؛ این نشان می دهد حجم زیادی از تحقیقات ما به خلق ثروت و رفاه جامعه منجر نمی شود و کاربردی نیست.

وی با مقایسه سهم صنایع مختلف در اقتصاد نوآورانه آینده دنیا گفت: سهم صنایع نفتی که از مزیت های کشور ما محسوب می شود، در این میان حدود یک درصد است و سهم صنایع دارویی 17 درصد؛ بنابراین ضروری است هرچه سریعتر به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کنیم.

نجفی دانشجویان را یکی از مهمترین سرمایه های دانشگاه در این مسیر دانست و تصریح کرد: باید به آموزش دانشجویان توجه ویژه شود و دانشگاه نسل سوم از بستر دانشگاه نسل اول بر می خیزد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به راهکارهایی برای حرکت سریعتر به سوی دانشگاه نسل سوم، گفت: دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش موثر دانشگاه ها در ایجاد اقتصاد دانش بنیان/ حجم زیادی از تحقیقات، کاربردی نیست

نقش موثر دانشگاه ها در ایجاد اقتصاد دانش بنیان/ حجم زیادی از تحقیقات، کاربردی نیست