مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 08:002020-12-23اجتماعي

ارگ بم 17 سال پس از زلزله


مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با بیان اینکه تاکنون 80 درصد از ارگ تاریخی بم مرمت و بازسازی شده است، گفت: کارشناسان پروژه نجات بخشی ارگ بم عقیده دارند باید بخش هایی از این بنای تاریخی دست ناخورده باقی بماند تا آیندگان از زلزله سال 82 آگاهی پیدا کنند.

- ایسنا/کرمان مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با بیان اینکه تاکنون 80 درصد از ارگ تاریخی بم مرمت و بازسازی شده است، گفت: کارشناسان پروژه نجات بخشی ارگ بم عقیده دارند باید بخش هایی از این بنای تاریخی دست ناخورده باقی بماند تا آیندگان از زلزله سال 82 آگاهی پیدا کنند.

محسن قاسمی صبح امروز سوم دیماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن 5 دی ماه 82 سالروز زلزله دلخراش بم افزود: در سال 82 زلزله مهیبی 80 درصد از ارگ تاریخی بم را تخریب کرد که شش ماه بعد از این اتفاق ارگ بم در فهرست میراث جهانی در معرض خطر قرار گرفت.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن، اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت های مرمتی و اجرای طرح های پژوهشی که توسط کارشناسان ایرانی و خارجی در ارگ تاریخی بم انجام شد این بنای تاریخی در سال 1391 از لیست میراث در خطر خارج شد.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون 80 درصد از ارگ تاریخی بم مرمت و بازسازی شده است، گفت: کارشناسان پروژه نجات بخشی ارگ بم عقیده دارند باید بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارگ بم 17 سال پس از زلزله

ارگ بم 17 سال پس از زلزله